نام پنت هاوس را قبلا شنیده اید،اما شاید ویژگی های یک پنت هاوس را به طور کامل ندانید.Penthouse ،به آخرین طبقه یا یکی از آخرین طبقات یک ساختمان بلند و مجلل گفته میشود که به صورت اختصاصی و ویژه ساخته شده و از امکاناتی نظیر دید مناسب و تراس های بزرگ و روباز،استخر ، جکوزی و غیره برخوردار است

 

پنت هاوس درلغت نامه دهخدا: یک آپارتمان لوکس و مجلل که در طبقه آخر یک برج ساخته می شود و معمولا مساحت آن کمتر از طبقات پایین است و در نتیجه دارای حیاط می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های پنت هاوس ها این است که باید با سایر واحد ها و طبقات ،متفاوت باشد و این الزام ،آن را خیلی لوکس تر و مدرن تر از سایر طبقات می کند
امکاناتی که این پنت هاوس ها دارند ذهن را تا چند روز دگیر خود می کند که امکاناتی از قبیلاستخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفربر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضدحریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است.

مساحت پنت هاوس ها از ۴۵۰ متر بدون محاسبه تراس شروع می شود تا بالای ۱۷۰۰ متر و به فراخور مکان و منظره و وسعت دید و لوازم و طراحی های خاص و غیره بستگی دارد.

 

 

تاریخچه پنت هاوس:

پنت هاوس در ترجمه به معنی خانه نقاش می باشد. چرا خانه نقاش: در کشورهای اروپایی بدلیل بضاعت کم هنرمندان نقاش آخرین طبقه آپارتمانها و بعضا اتاقهای زیر شیروانی به آنها اختصاص داشته این بخاطر نبود امکانات رفاهی، بهداشتی و تاسیسات مکانیکی (آسانسور، آب سرد و گرم، تهویه مطبوع و…) بوده است. ولی از طرفی بدلیل مرتفع بودن این واحد های مسکونی نسبت به دیگر واحدهای آپارتمان دارای دید و منظر عالی بوده.(جنگل، دریا و افقهای باز ) با گذشت زمان، پیدایش و پیشرفت تاسیسات مکانیکی، رفاهی و خدماتی این واحدهای مسکونی، هنرمندان نقاش جای خود را به آدمهای متول و سرمایه دار واگذار کردند.

عموما پنت هاوس ها در ایران با ویژگی های منحصر به فرد خود و عرضه کم آن در معاملات مشاوره املاک، از قیمت های بالایی برخوردارهستند.

 


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

    محمد می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1393/1/12/2 و 17:11 دقیقه ارسال شده.

    سلام مهندس. عيد شما مبارک
    کدي رو طراحي کردم در مورد نمايش نکات اجرايي و طراحي عمرانی به صورت تصادفي براي نمايش در وبلاگ هاي مهندسی. خوشحال ميشم تشريف بياريد و نظرتون رو بفرماييد و اگه تمايل داشتيد از اون در وبلاگ خوبتان استفاده نماييد. از منوی سمت راست و از بخش "کدستان" می توانید به این کد دسترسی پیدا کنید. نظر فراموش نشه مهندس !

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: