شرکت Rausch آلمان یکی از برترین سازندان دوربین‌های بازرسی شبکه فاضلاب به شمار می‌رسد. در ذیل به مشخصات و مزایای این دوربین‌ها اشاره شده است.

: Push Camera

امکان بازرسی شبکه فاضلاب در اقطار 50 میلیمتر الی 200 میلیمتر به کمک این سیستم امکان‌پذیر است. سیستم Push camera از یک کابل درام، مونیتور، کنترل یونیت، کابل 60 متری و دوربین KS60L و SAT45H تشکیل یافته است. جهت بازرسی اقطار 100 میلیمتر به بالا از دوربین KS60L استفاده می‌شود و در صورت نیاز به ویدیومتری از سایز 50 میلیمتر به بالا از دوربین SAT45H استفاده می‌شود. به کمک این سیستم عبور از موانع و خم‌شدگی‌ها و زانویی‌ها امکان‌پذیر باشد.

 

: Mobile System

سیستم موبایل جهت بازرسی شبکه فاضلاب، کارایی آسان اپراتور را امکان‌پذیر می‌سازد، به صورتیکه این سیستم نیاز به خودرو جهت اطاقسازی و دکوراسیون نداشته و انتقال دستگاه به راحتی به هر نقطه از مسیر، میسر می‌باشد.

سیستم فوق از یک خزنده (Crawler L135)، دوربین KS150D، کنترل پنل، کابل درام و کابل 150 متری تشکیل یافته است. از مشخصات این دستگاه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دوربین این دستگاه امکان مانورهای PAN و Tilt و حرکت چرخشی تا 560 درجه و حرکت حول محور لولایی به میزان 270 درجه، امکان کاربرد در خطوط لوله با قطر 150 میلیمتر به بالا، دارای دیافراگم قابل تنظیم، فوکوس اتوماتیک و فوکوس دستی، اپتیکال زوم 10 برابر و دیجیتال زوم 12 برابر، روشنایی صحنه برای تصویربرداری با 4 عدد دیود نورانی قوی مجهز به رفلکتور 25 درجه، امکان اتصال دو منبع روشنایی اضافی به صورت Cordless بدون کابل، ارائه تصاویر راست (عمودی) بوسیله واگرد الکترونیکی E-Flip، کنترل دوربین با فرامین دیجیتال توسط برنامه dsp، مجهز به شیب رنج.

خزنده این دستگاه جهت اقطار 135 تا 2000 میلیمتر می‌باشد، مجهز به سیستم ترازیاب خودکار، تنظیم ارتفاع به صورت مکانیکی، سیستم ضدبازدارنده حرکت معکوس، بالابر برقی

قرقره این دستگاه دارای بازوی گردان یکپارچه، تنظیم سرعت دورانی قرقره توسط کلاچ، اندازه‌گیری مسافت به صورت الکترونیکی، کنترل از راه دور قرقره کابل و ارابه کشنده.

نرم‌افزار این سیستم جهت اندازه‌گیری شیب خط لوله، محاسبه ارتفاع و نمای شیب خط لوله، سیستم اندازه‌گیری دیجیتال آسیب‌های خط لوله می‌باشد. (امکان ارتقاء سیستم و مطالعه موارد دیگر مورد نیاز امکان‌پذیر است).

سیستم کنترل پنل هدایت مانورهای PAN و TILT ، کنترل حرکت ارابه، تنظیم خودکار، هدایت به صورت دستی یا با فشار کابل و دیگر موارد را دارد.

 

: Pallet Version

امکان نصب کل تجهیزات سیستم دوربین بازرسی شبکه اعم از خزنده، دوربین، کابل درام، کابل، کنترل پنل، کامپیوتر، ژنراتور، وینچ روی یک پالت و نصب در هر نوع خودرویی بدون احتیاج به اطاقسازی و دکوراسیون امکان‌پذیر خواهد بود.از مشخصات و خصوصیات این سیستم می‌توان به مسائل ذیل اشاره کرد:

 

ارابه L135 جهت بازرسی از سایز 135 الی 2000 میلیمتر و دوربین KS135D و یا KS150D جهت بازرسی از سایز 135 الی بالاتر.

این سیستم مجهز به دوربین پویش‌گر با قابلیت انجام مانورهای PAN و TILT ، چرخش نامحدود حول مفصل لغزنده به میزان 280 درجه.

تنظیم سرعت گردش متغیر دوربین از یک تا 180 درجه دور بر دقیقه.

بازرسی و پویش خطوط لوله برای اندازه‌گیری نقاط تغییر شکل یافته، دو پرتوافکن نقطه‌ای لیزری برای اندازه‌گیری آسیب‌های وارده.

لنز دوربین مجهز به دیافراگم اتوماتیک و قابلیت فوکوس خودکار و دستی، قابلیت زوم اپتیکی 10 برابر و زوم دیجیتالی 12 برابر.

قابلیت ارائه تصاویر عمودی بوسیله واگرد الکترونیکی E-Flip.

دوربین مجهز به سیستم دیجیتال با قابلیت وضوح 530 خط تلویزیونی.

پرژکتور LED رفکتور برای تأمین روشنایی در عمق با تنظیم اتوماتیک.

کنترل فشار به صورت دائم.

ابزار مخصوص برای تزریق گاز ازت.

مجهز به شیب‌سنج، و دماسنج.

سیستم ضدانفجار IP68.

خودپایدار کننده.

بالابر برقی برای تنظیم ارتفاع.

چرخ‌های مجهز به تایر پنوماتیک.

کنترل یونیت جهت هدایت دوربین و ارابه دیجیتال با حداکثر 300 متر طول کابل، خط اعلام وضعیت LCD.

نرم‌افزار جهت دیجیتالی کردن تصاویر، ذخیره‌سازی data، دیجیتال‌سازی ویدیوئی، اندازه‌گیری دیجیتال، آسیب‌های خطوط لوله، دیجیتال کردن تصاویر، اندازه‌گیری تغییر فرم، اندازه‌گیری دمای درونی خط لوله.

قرقره کابل کاملاً خودکار با ظرفیت 300 متر کابل، ولتاژ برق 230 ولت AC، بازوی گردان یکپارچه، اندازه‌گیری متراژ کابل به صورت الکترونیکی، تنظیم گردش قرقره با سیستم کلاچ و ترمز.

امکان نصب خزنده L100 و دوربین KS60L به سیستم‌های پرتابل برای بازرسی اقطار 100 به بالا.

 

 

 

سیستم  PAN CAM 

 

PAN CAM یک دوربین تصویربرداری دیجیتال مخصوص بازرسی شبکه‌های فاضلاب از حداقل قطر 150 میلیمتر به بالا می‌باشد.

انتقال داده‌های ویدیوئی از طریق یک کابل استاندارد هم محور Coaxial انجام می‌پذیرد. که با سهولت با کلیه دوربین‌ها و سیستم‌های دیجیتالی مخصوص بازرسی شبکه CCTV همخوانی دارد. کار بازرسی و مستندسازی داده‌ها از طریق تصویر سه‌بعدی واقعی که از طریق PC قابل ضبط است، انجام می‌شود. با فشار دگمه Mouse به آسانی می‌توان به تصویر پانورامای 360 درجه دست یافت.

از طریق پردازش 2 بعدی اطلاعات شبکه لوله می‌توانید به سرعت و با دقت کامل وضعیت کلی داخل شبکه را مورد بازبینی قرار دهید.

ارزیابی وضعیت داخلی شبکه و هرگونه شکاف یا سایر آسیب‌ها از طریق پردازش 2 بعدی اطلاعات با سهولت امکان‌پذیر است. کاربرد و بهره‌گیری تکنیک بازرسی پیش گفته شده تنها به کمک سخت‌افزار مقدور نمی‌باشد. بلکه استفاده توامان از نرم‌افزار هوشمند Easy Pan دستیابی به تصاویر سه بعدی 360 درجه شبکه و ارزیابی وضعیت داخلی آنرا میسر می‌سازد. نتایج ارزیابی‌های انجام شده بصورت همزمان و بلافاصله در محل دفتر کار در دسترس قرار می‌گیرد.

بازرسی و ارزیابی سه بعدی وضعیت شبکه

پردازش 2 بعدی داده‌ها

لنز پانورامای 360 درجه با وضوح 2 مگاپیکسل

تراکم هوشمند تصویر برای کاستن اندازه داده‌ها

قابل کاربرد در کلیه اقطار از 150 میلیمتر به بالا

روشنایی کمکی و اضافی از قطر 250 میلیمتر به بالا

 

نرم افزار Pipe Commander

از آغاز تولید دوربین‌های CCTV و یونیت‌های آزمون فشار و سیستم تعمیرات درجا، شرکت Rausch نسبت به توسعه نرم‌افزارهای ارزیابی توسط خود شرکت اهتمام ورزیده است.

هدف ما از روز نخست همواره معطوف بر این بوده است که نه تنها سخت‌افزارهای مورد نیاز مشتریان خود را تأمین نمائیم بلکه نرم‌افزارهای کارآمد نیز برای بازرسی بصری کلیه اقطار لوله و شبکه‌های فاضلاب و آزمون فشار را نیز ارائه نمائیم. شعار ما همواره بر محور «بالاترین کیفیت از یک منبع واحد» استوار بوده است.

تحقیق و توسعه سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شرکت Rausch همواره از توجه یکسانی برخوردار بوده و همراه با فعالیت‌های تولید و ساخت تجهیزات CCTV زمینه اصلی فعالیت‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.

 

علیهذا، در هر یک از زمینه‌های پیش گفته شده تلاش‌های شرکت معطوف به تولید محصولی با کیفیت مطلوب و منطبق بر تکنولوژی برتر بوده است.

از اوایل سال 2009 نرم‌افزار جدید ارزیابی «پایپ کوماندر» برای بازرسی شبکه CCTV و آزمون فشار توسط این شرکت ارائه می‌گردد که از ویژگیهای شناخته شده‌ای برخوردار بوده و متضمن اصلاحات و بهینه‌سازی‌های متعددی می‌باشد.

استانداردهای IP68 ، ATEX ، Ex-Proof و EN برای دوربین و تراکتور و نرم‌افزارها کاملاً رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: