ممکن است پوست شما هم دچار پیری زودرس شده و چین و چروک های صورت و گردن شما در حال افزایش باشد. برای مقابله با این چین و چروک ها ، استفاده از کرم ها و ضد آفتاب های مختلف، رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و … لازم است اما کافی به نظر نمی رسد. ممکن است عجیب باشد ، اما “استحمام روزانه شما” می تواند یکی از دلایل پیری زودرس پوستتان باشد.

در جامعه امروز، همه مردم به صورت منظم با آب حاوی کلر ، دوش می گیرند و حمام می کنند. کلر یک ماده شیمیایی مفید است که به طور متداول برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروارگانیزمهای بیماری زا در آب شهری استفاده می شود. اما از طرفی برای پوست و ریه انسان نقش یک سم شیمیایی تحریک کننده و مضر را دارد. در هنگام استحمام، منافذ پوست ما در اثر گرما باز می شوند و مقدار زیادی کلر از طریق آب و بخار ، جذب بدن شما می شود. کلر اثری شبیه به اکسیداسیون بر روی پوست انسان می گذارد، به این ترتیب که هیدروژن را از آب تجزیه کرده و با آن ترکیب می شود و مقدار زیادی ” اکسیژن” و “کلرید هیدروژن” را به وجود می آورد. از نظر علمی ثابت شده است که کلرید هیدروژن ، در سطح مولکولی به بافت های بدن ما آسیب می رسانند.

از طرفی کلر خاصیت خورندگی نیز دارد و به سرعت به سطح خارجی پوست شما حمله می کند ، چربی ها و پروتئین های محافظ سطح آن را از بین می برد و باعث خشکی و ترک خوردن پوست می شود. با تکرار روزانه و مداوم این فرایند، پوست شما تحت فشار ناشی از قرار گرفتن در معرض کلر، ضعیف و تحریک پذیر خواهد شد و در نهایت، چین و چروکهای زودرس در سطح آن ظاهر شده و افزایش پیدا می کنند. حتی اگر بلافاصله بعد از استحمام نیز از کرم و لوسیون استفاده کنید، بازهم در برابر آسیب هایی که ممکن است در حین استحمام به پوست شما وارد آمده باشد، بی تاثیر است.

بنابراین اگر می خواهید پوستی جوان، نرم ، شاداب و سالم داشته باشید، با استفاده از فیلترهای سردوشی و تصفیه آب دوش حمام ، کلر را از آب مصرفی حمام خود حذف کنید تا بدینوسیله شادابی پوست و موهای شما برای مدت طولانی تر حفظ خواهد شد .




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: